Kuopion hiippakunnassa myönnettiin arvonimiä 2.5.2023

Piispa Jari Jolkkonen on myöntänyt 2.5.2023 rovastin arvonimen seuraaville hiippakunnan papeille:

Rautavaaran seurakunnan kirkkoherra Juha Luukkonen. Hän on palvellut Rautavaaran kirkkoherrana ja seurakuntalaisten ”erämaaisänä” 20 vuotta.

Aurinkorannikon seurakunnan johtava pappi Jarmo Karjalainen. Hän on palvellut ulkosuomalaistyön tehtävissä 20 vuotta muun muassa Espanjassa ja Benelux-maissa.

Varkauden seurakunnan pastori Arja Päivärinta. Hän on palvellut uskollisesti perusseurakuntatyössä Varkauden seurakunnassa vuodesta 1.3.1997.

Joensuun perheneuvontakeskuksen johtaja, pastori Anna-Riitta Pellikka. Hän on palvellut pappina johtamalla ja kehittämällä kirkon perheneuvontatyötä Joensuussa.

Piispa voi myöntää rovastin arvonimen kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneelle papille.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli myönsi istunnossaan 20.4.2023 director cantus -arvonimet kolmelle hiippakunnan kanttorille.

Arvonimen saaneiden joukossa oli Rautavaaran seurakunnan pitkäaikanen kanttori Janne Saarelainen, joka toimii tällä hetkellä Puijon seurakunnan kanttorina. Rautavaaran kanttorina Saarelainen oli 2006 - 2019.

Tuomiokapituli voi myöntää director cantus- ja director musices -arvonimiä hiippakunnassa ansioituneille kirkkomuusikoille julkisen arvonannon osoituksena.

Kuvassa kirkkoherra Juha Luukkonen vastaanottaa rovastin arvonimen piispa Jari Jolkkoselta 17.5.2023.

Kuvassa 17.5.2023 juhaistunnon väkeä.

2023-05-17 15:10:00.0