Uutislistaukseen

Lämpimät kiitoksemme Lahjoittajille, Vapaaehtoisille ja kaikille yhteistyötahoillemme kuluneesta vuodesta 2023!

Erityisesti tahdomme kiittää näin Joulun aikaan seuraavia lahjoituksen antajia paikkakuntamme vähävaraisten perheiden Joulumuistamisissa:

Rautavaaran Kyläyhdistys, Rautavaaran Pienkone- ja Huoltopiste Oiva Korhonen, Teija Kärkkäinen/Sale ja Olvi-säätiö (lahjoitus Iisalmen rovastikunnan kautta). Edellä mainittujen yhteisöjen ja yrittäjien lisäksi lahjoituksia ovat antaneet paikkakuntalaiset yksityishenkilöt, jotka eivät tahdo nimeään julkisuuteen.

Kiitämme myös paikallisia yrityksiä, yhdistyksiä ja vapaaehtoisia vuoden 2023 aikana tehdystä yhteisestä työstä Rautavaaralla. Tällaisia yrityksiä ja yhteisöjä edellä mainittujen lisäksi ovat koko vuoden aikana olleet:

Eläkeliiton Rautavaaran yhdistys, Fysio-Lymfa Sirpa Vilhunen, Karmitsa Oy, Korpisen Kaviokerho, Koillis-Savon Sulka, Liikenteenharjoittaja Ari Hantula, Maanrakennus Kulmakangas Oy, Maanrakennusurakointi Lauri Keinänen, Maansiirto Korkalainen Oy, Metsuri Aimo Korkalainen tmi, Metsäkartano, MHY Rautavaara, Pohjois-Savon hyvinvointialue: sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä pelastustoimen työntekijät ja viranhaltijat, Pohjois-Savon syöpäyhdistys/Rautavaaran paikallisosasto,  Rautavaaran Apteekki, Rautavaaran Fysioterapia, Rautavaaran helluntaiseurakunta, Rautavaaran Invalidit ry, Rautavaaran Sydänyhdistys ry, Rautavaaran Vanhusten ja vajaakuntoisten eläkeläisten tukiyhdistys ry, Rautavaaran Kukka- ja hautauspalvelu, Rautavaaran kunta, Rautavaaaran Sirkus, Rautavaaran Teatteri, Ravintola Tiilikka, Sattuman kaappa, SeVeTIIMI Oy, Stora Enso Oyj/Rautavaara, SPR:n Rautavaaran osasto, Taksi- ja lomituspalvelu Sirpa Kärkkäinen sekä Tulilyhty Oy.

Lämmin kiitos kaikille eri tavoin kortensa kekoon kantaneille, mikä on mahdollistanut yhteisen hyvän toteutumista. Tälle on tulevana vuonna entistä enemmän tarvetta: pitämällä yhteisöstämme huolta kaikki on mahdollista!

Kiitoksemme kuuluvat kaikille, olipa kyse kudotuista sukista, virkatuista pöytäliinoista, raha- tai tuotelahjoista tai annetusta ajasta Yhteisvastuun tapahtumissa, Joulun ajan juhlissa kuin monissa sellaisissa tilanteissa, missä on ollut kykyä ja halua asettua lähimmäisen rinnalle.  Tarvitsemme toisiamme.

Joulurauhaa ja Siunausta Uuteen Vuoteen 2024!

En etsi valtaa loistoa, en kaipaa kultaakaan,

mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan.
Se joulu suo, mi onnen tuo ja mielet nostaa Luojan luo.
Ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauhaa päälle maan.

Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu,
Jumalan sanan valoa, joss' sieluin kirkastuu.
Tuo kotihin, nyt pieneenkin, nyt joulujuhla suloisin,
Jumalan Sanan valoa ja mieltä jaloa.

Luo köyhän niin kuin rikkahan saa, joulu ihana!
Pimeyteen maailman tuo taivaan valoa!
Sua halajan, sua odotan, sä Herra maan ja taivahan.
Nyt köyhän niin kuin rikkaan luo suloinen joulus tuo!

San. Sakari Topelius
Säv. Jean Sibelius