Kirkon diakonia -logo.

Diakonia

EU-elintarvikkeiden jako on päättynyt vuoden 2022 alkupuoliskolla. Tällä hetkellä voit kysyä seurakunnan omia avustusmahdollisuuksia vt.diakoni Ellen Mantsiselta p. 040 8240 812 ja sopia tarvittaessa tapaamisesta.

Taloudellisissa avustustilanteissa selvitä ensisijaisten yhteiskunnallisten etuuksien mahdollisuudet kelalta (esim. asumistuki, perustoimeentulotuki) ja hyvinvointialueelta (ennaltaehkäisevä ja täydentävä toimeentulotuki). Diakonian erilaisissa avun tarpeissa olemme tukenasi etsimässä apua yhdessä verkostosi kanssa kunnioittaen itsemääräämisoikeuttasi ja yksityisyyttäsi. Taloudellisen avun tilanteissa yhteistyö viranomaisverkoston kanssa on tarkoituksenmukaisen, kansalaisoikeuksien ja -velvollisuuksien vuoksi läpinäkyvää Sinun kanssasi yhdessä tekemistä sekä taloudellisen avun saamisen edellytys. Näin siksi, että diakonian taloudellisen avun tarkoitus on auttaa heitä, joita muut eivät auta ja jotta tämä viimesijainen apu olisi mahdollista tarvitseville, suurimmassa hädässä oleville.

Ikäihmisten kerhotoiminta

SEURAKUNTAKERHO kokoontuu kevätkaudella 2023 parittomien viikkojen keskiviikkoina klo 9:30 - 11:00 seurakuntatalolla. Kerhon vetäjinä toimivat kanttori Matti Juntunen p. 0400 481 690 ja vt. diakoni Ellen Mantsinen p. 040 8240 812. Seurakuntakerhossa kerättävä vapaaehtoinen puuro- ja kahvimaksu sekä arpajaistuotto tulevat Thaimaan kummilapsityön hyväksi. Kerhossa käy silloin tällöin vierailijoita osallistujien toiveesta tai muutoin mahdollisuuksien mukaan.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Rautavaaran seurakunnan lähetit maailmalla

Rautavaaralaislähtöinen Teija Lievonen työskentelee Angolassa Suomen Lähtysseuran lähettinä.

Teijan esittelyvideo:

Rautavaaran nimikkolähetti Teija Lievonen

Angola - Suomen Lähetysseura (suomenlahetysseura.fi)

Nimikkolähettimme Roy Rissanen on toiminut MAF ry:n lähetyslentäjänä vuodesta 1993. Rautavaaran seurakunta tukee Roy Rissasen työtä, jota hän tällä hetkellä tekee Liberiassa.

Sirpa ja Roy Rissanen - MAF Suomi

Merja Kramsu on ELY ry:n lähettinä työskentelemässä Inkerin kirkon hyväksi Venäjällä.

Evankelinen lähetysyhdistys ELY ry (evankeliset.net)

Kanttori
Tulimäentie 11